Tuesday, May 20, 2008

Flying Lotus


Deze man is de man. Laatst hadden we al die "GNGBNG" van 'm, maar deze baas heeft nog heel wat meer op z'n kerfstok. Ik was al een grote fan, maar toen ik vandaag "Roberta Flack" hoorde moest ik toch even wat meer online pompen:
De eerste track waar ik Flylo van leerde kennen is deze:
Flying Lotus - Massage situation. Prachtige soulvolle Hip-hopplaat die ook te horen was op de Appletree Smoothies 1 en op dit nogal sterke mixje van SP meteen ook de klapper was.
Nextup: Mr'Oizo $tunt (Flying Lotus Remix) Weg is de soul, dit is grimey shit. Met een scheurende bassline (die je binnenkort terug gaat vinden in de Bigg ass Bass shit) die pas aan het einde wordt geabstraheerd met een paar jazzy off key accoorden.
Flying Lotus - Rickshaw De Beats lopen uit de maat (doen een beetje asiatisch aan) de baslijnen bestaan weer uit heerlijke zaagtanden, en het geheel is ondergedompeld in een flinke portie opium.
Flying Lotus - Tea Leaf Dancers Soul met hoge viscositeit. Lome, gloeiend hete beat met, voor de verfrissing wat knisperscherpe vrouwenvocalen.
Flying Lotus - Parisian Goldfish Dit is denk ik 't enige straightforward dansnummer wat ik van 'm heb gevonden, maar wederom onmiskenbaar FlyLo met z'n diepe bassen, ratelende percussie en z'n dompelbadje van chillage.
Flying Lotus - Roberta Flack
Als je net denkt dat het echt niet beter kan komt 'ie hier nog eens mee. Bij de eerste maat denk je nog, wow die gaat knallen. Binnen 2 maten heeft 'ie de de boel omgebouwd tot een groezelige soulplaat zoals we van de eerste cd van Erykah kennen. Na een minuutje of 2, gooit 'ie de boel weer eens radicaal om. Hij legt een aantal drumlagen neer, die zoals we veel bij Flylo horen, compleet out of sync lopen en de track nog 10 keer abstracter maken. Vervolgens gooit hij er een soort van white noise melodie overheen om de boel weer aan het rocken te krijgen. Dit slaat gewoon helemaal nergens meer op.

No comments: