Friday, April 18, 2008

A Tale of Tales: The Graveyard


Ik ben niet zo'n gamer. Vooral omdat ik me na installatie vaak 3 nachten, 4 zakken chips, 2 flessen liptonice die ik maar half opdrink omdat ik dan halverwege weer op de koffie overga, zelfs dan het eerste level nog niet heb munnen uitspelen. Vandaar dat ik een beetje sceptisch was, dus. Maar voor dit spelletje hoef je helemaal niet zoveel te kunnen. Hooguit een beetje inleven. Het kost je zo'n tien minuten, en dan is het klaar, over. tenzij je het zo tof vindt dat je besluit een tientje te betalen waarvoor je het tweede level krijgt. Ja, het eerste level is gratis te verkrijgen, en wel hier


Het spel speelt zich af op een kerkhof, en je bestuurt een oude vrouw. Ze is op weg om de mensen die ooit om haar heen waren nog eens door haar gedachten te laten gaan, en daar gunt ze je een blik in.
Het toffe aan de game is dat het eigenlijk helemaal geen game is. Het is de toekomst van de film. De manier waarop je bij het besturen van de vrouw de lichamelijke gebreken die bij het ouder worden opmerkt geeft je zoveel meer feeling met het karakter, waardoor het verhaaltje zoveel intenser wordt.
Het tweede level heet simpelweg "Death". Geen heftige actie, wel een ervaring. Ik hoop dat je 't tof vindt.

No comments: